Wiadomości
W Birmingham rozpoczęła się kampania zwalczająca zaśmiecanie ulic
Fundacja Hubbub przeprowadziła w Birmingham eksperyment dotyczący tego, jak ludzie reagują na pozostawione na ulicy śmieci.
Na New Street, niedaleko kosza na śmieci ustawiono pustą, plastikową butelkę. Zrobiono to w godzinach, gdy przez centrum miasta przewija się setki turystów i przechodniów. Wielu z nich zignorowało butelkę, aż w końcu jedna osoba podniosła ją i wrzuciła do kosza. Cała akcja została nagrana.
Człowiek, który zachował się jak należy, otrzymał w nagrodę torbę z upominkami, w której znajdowały się czekoladki, kubek na kawę i kartka z podziękowaniami od osób prowadzących kampanię przeciwko śmieceniu.
Eksperyment przeprowadzony w Birmingham jest częścią większej akcji, w którą zaangażowano urząd miasta, przedstawicieli biznesu oraz sklepy. Jej celem jest nakłonienie ludzi do wyrzucania śmieci do koszy, a nie na ulicę. 1 mln funtów rocznie przeznacza się na sprzątanie ulic. Organizatorzy chcą zmniejszyć te wydatki.
Dodatkowo w ramach tego przedsięwzięcia stworzono specjalną urnę w kształcie popielniczki, do której osoby palące mogą wrzucać niedopałki. W najbliższych miesiącach planowane są kolejne, podobne inicjatywy.
piątek, 17 czerwca 2016 07:12
-
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Skomentuj używając konta Facebook
Lub zaloguj się aby użyć konta bham.pl
Czytaj poprzedni artykuł: Przy lotnisku w Birmingham powstanie nowy hotel i 100 miejsc pracy | Czytaj następny artykuł: Czwartkowa ulewa sparaliżowała Birmingham – strażacy otrzymali ponad 900 wezwań |
Gorące Tematy
HMRC wydaje pilne ostrzeżenie dla mieszkańców Wielkiej Brytanii
Ostrzeżenie dla Pasażerów Ryanair, easyJet i British Airways: Zakazane T…
Wzrost oprocentowania kredytów hipotecznych w Wielkiej Brytanii — co to …
Primark wprowadza duże zmiany we wszystkich sklepach w Wielkiej Brytanii
Te linie lotnicze są często dużo tańsze niż Ryanair i Wizz Air – sprawd…