Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

W ciągu pięciu lat ponad 2,5 tys. produktów „skurczyło się”

Brytyjski urząd statystyczny ogłosił, że w ciągu ostatnich pięciu lat, aż 2,5 tys. produktów oferowanych w sklepach zmniejszyło się pomimo utrzymania tej samej ceny.

Taką praktykę stosuje wielu producentów na całym świecie. Chodzi o to, aby nie podnosić ceny produktu, wtedy zmniejsza się jego wielkość. Nie chodzi tu jedynie tylko o produkty spożywcze. Przez ostatnie pięć lat „skurczyły się” także m.in. rolki papieru toaletowego, paczki kawy czy opakowania soków.

W latach 2012-2017 zanotowano także zwiększenie rozmiarów niektórych produktów. Było ich 614.

Urząd statystyczny twierdzi, że wbrew twierdzeniom niektórych firm, powodem zmniejszania produktów nie jest wzrost kosztów surowców. Nie można go także uzasadnić Brexitem, podkreślają specjaliści.
-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Pieluchy z Asdy wywołały u niemowlaka wysypkę - sieć wycofuje je ze sklepów
 Czytaj następny artykuł:
Rząd wprowadzi przymusową rejestrację dronów