Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Ulubione supermarkety w Wielkiej Brytanii. Na czele listy nie najtańszy sklep

Marks & Spencer został okrzyknięty ulubionym supermarketem w Wielkiej Brytanii po raz trzeci z rzędu.

Według badania przeprowadzonego przez organizację konsumencką Which? uzyskał ogólną ocenę klientów na poziomie 76%, w tym maksymalne pięć gwiazdek za obsługę klienta, dostępność i pomocność personelu, wygląd sklepu oraz ogólną jakość produktów własnej marki i świeżych produktów.


Jednakże otrzymał tylko dwie gwiazdki za stosunek jakości do ceny, z jednym z klientów opisującym go jako „trochę drogi” w ankiecie dotyczącej oferty sklepów stacjonarnych.

Na drugim miejscu uplasował się konkurencyjny Aldi z wynikiem 73%, zdobywając pochwały za „doskonały stosunek jakości do ceny”.

Jeden z klientów powiedział Which?: „Nie jesteśmy pewni, czy bylibyśmy w stanie robić duże zakupy gdziekolwiek indziej... nie dalibyśmy rady bez Aldi”.

Budżetowy gigant regularnie jest uznawany za najtańszy w miesięcznych porównaniach cen sklepów Which? i został nazwany najtańszym supermarketem w 2023 roku.


Aldi i Lidl były jedynymi dwoma sieciami, które otrzymały cztery na pięć gwiazdek za „stosunek jakości do ceny” w sklepach stacjonarnych, przy czym żaden supermarket nie zdobył pięciu gwiazdek.

Jednak Aldi otrzymał tylko dwie gwiazdki za asortyment, dostępność i kasy samoobsługowe, z klientami narzekającymi na „długie kolejki”.

Asda i Morrisons znalazły się na dnie rankingu organizacji konsumenckiej, każdy z nich zdobywając 64%, w tym dwie gwiazdki za stosunek jakości do ceny.

Pełny ranking ulubionych supermarketów:

  1. M&S - 76%
  2. Aldi - 73%
  3. Waitrose - 72%
  4. Sainsbury's - 70%
  5. Tesco - 70%
  6. Iceland - 69%
  7. Lidl - 68%
  8. Asda - 64%
  9. Morrisons - 64%

Iceland najlepszy w ofercie online

W oddzielnej ankiecie dotyczącej supermarketów online Iceland wyszedł na czele z wynikiem satysfakcji klientów na poziomie 80%.

Klienci chwalili jego obsługę klienta, stosunek jakości do ceny oraz jakość produktów własnej marki i świeżych produktów, jak podaje Which?.


Był to jedyny łańcuch, który zdobył cztery na pięć gwiazdek za stosunek jakości do ceny online.

Tesco i Waitrose zajęły wspólne drugie miejsce z wynikiem 78%, przy czym ten ostatni został okrzyknięty „Rolls Roycem wśród sklepów spożywczych”, oferującym „efektywną i niezawodną” dostawę online.

Jednak jeden z klientów zastanawiał się, dlaczego Tesco „nigdy nie ma najtańszych produktów w magazynie”.

Klienci ocenili Ocado i Sainsbury's na wspólnym trzecim miejscu z wynikiem 75%.


Jednak Sainsbury's znalazł się na ostatnim miejscu spośród sześciu pod względem świeżości artykułów spożywczych po zeszłorocznym śledztwie Which?.

Tesco i Sainsbury's zostały również skrytykowane za ceny dla posiadaczy kart lojalnościowych, które mogły sprawiać wrażenie, że oszczędności są bardziej znaczące.

Oba odrzuciły zarzuty, że używały „potencjalnie podejrzanych taktyk” z cenami kart lojalnościowych, argumentując, że Which? nie wzięło pod uwagę inflacji i podkreślając, że przestrzegają surowych zasad Trading Standards.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Ryanair wydaje ostrzeżenie dla podróżnych. Ceny biletów wzrosną o 10%
 Czytaj następny artykuł:
Wakacje szkolne w Anglii mogą zostać skrócone do czterech tygodni