Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Tesco stosuje kamery do oceniania płci i wieku klientów

Na 450 stacjach Tesco zamontowano kamery, których zadaniem jest oceniać płeć i wiek osób stojących w kolejce. Następne, program dobiera odpowiednie, 10-sekundowe reklamy - podaje Metro.

Jeśli więc są godziny szczytu, możemy spodziewać się reklamy napoju energetyzującego, jeśli zaś w kolejce stoją same kobiety, dlaczego nie zareklamować kobiecy czasopism? To możliwe dzięki systemowi OptimEyes, najnowszemu dziecko Armscreen. Według władz sklepu, jego wprowadzenie daje klientom możliwość „poglębienia” doświadczenia kupowania.

Jednak według Nicka Picklesa, z kampanii Big Brother Watch, właściciele sklepów walczą teraz o to, by dowiedzieć się jak najwięcej o swoich klientach. Zachowanie Tesco pokazuje, jak daleko niektóre z nich są w stanie się posunąć i kim w rzeczywistości jest dla nich klient.

Nawet syn właściciela firmy, która wyprodukowała oprogramowanie, zauważa, że widać pewne podobieństwa z reklamami z filmu sci-fi „Raport mniejszości”. Tam skanowanie gałki ocznej umożliwiało nie tylko dobranie odpowiedniej reklamy, ale także namierzenie każdej osoby na świecie. Jego ojciec, Lord Sugar, uważa, że nowe monitory mogą zmienić sprzedaż detaliczną w całej Anglii i ma plan, aby wdrożyć OptimEyes w jak największej liczbie supermarketów. Podkreśla też, że program nie przechowuje danych, tylko dzieli klientów pod względem płci i na trzy kategorie wiekowe.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Tysiące żłobków może zostać zamkniętych po inspekcjach Ofsted
 Czytaj następny artykuł:
Jeden na pięciu inżynierów w UK jest imigrantem