Wiadomości
P&O Ferries zwalnia 800 pracowników ze skutkiem natychmiastowym i zawiesza usługi na kilka dni
Firma poinformowała, że pracownicy otrzymają „podwyższone” pakiety odpraw i nazwała zwolnienia „konieczną decyzją”, aby chronić pozostałych 2200 pracowników.
Jak poinformowano firma „nie jest rentowna” w obecnym stanie.
W oświadczeniu operator promowy poinformował: „Z roku na rok ponieśliśmy 100 milionów funtów strat, które pokrył nasz macierzysty DP World. To nie jest trwałe. Nasze przetrwanie zależy od szybkich i znaczących zmian, które wprowadzamy teraz. Bez tych zmian nie ma przyszłości dla P&O Ferries”.
P&O Ferries wstrzymało dziś rano wszystkie swoje usługi „w związku z ogłoszeniem, które firma miała wydać” później w czwartek.
Wszystkie statki P&O Ferries zostały poproszone o rozładowanie ładunku i pasażerów oraz „gotowość na dalsze instrukcje”.
Operator promowy P&O Ferries, który należy do dubajskiego giganta logistycznego DP World, zaprzeczył doniesieniom, że zostanie zlikwidowany, ale wszystkie promy otrzymały polecenie pozostania w porcie.
Według wcześniejszych niepotwierdzonych doniesień firma zamierzała zwolnić wszystkich brytyjskich pracowników i zastąpić ich tańszymi pracownikami zagranicznymi.
New foreign crew waiting to board the Pride of Hull on King George Dock. @RMTunion sitting in onboard the vessel. They will not be boarding her. We understands that both current officers and ratings are to be sacked. pic.twitter.com/JqJOWNxgDA
— Karl Turner MP (@KarlTurnerMP) March 17, 2022
Poseł Partii Pracy Karl Turner, opublikował zdjęcie samochodów czekających na King George Dock i napisał: „Nowa zagraniczna załoga czeka na wejście na pokład Pride of Hull na King George Dock”.
Związki zawodowe natomiast doradzają wszystkim swoim członkom, pozostanie na pokładach promów.
Mark Dickinson z Nautilus International powiedział: „Wiadomość, że P&O Ferries zwalnia załogę z całej brytyjskiej floty, jest zdradą brytyjskich pracowników”.
#PODover #POCalais Our services are unable to run for the next few days. Please arrive as booked, we will get you away on an alternative carrier as quickly as possible. Once at the port, please make your way to the DFDS check-in booths. We apologise for the inconvenience.
— P&O Ferries Updates (@POferriesupdate) March 17, 2022
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Ambasada RP w Wielkiej Brytanii wydaje ważne ostrzeżenie dotyczące podró…
Anglia wprowadza nowe surowsze przepisy dotyczące prawa jazdy
Tysiące osób w Wielkiej Brytanii mogą ubiegać się o 300 GBP dodatku na r…
Rząd Wielkiej Brytanii oferuje dodatkowe 300 GBP dla beneficjentów Unive…
Tesco, Aldi, Asda i Co-op pilnie proszą o zwrot produktów. Sklepy oferuj…