Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Wizz Air i Ryanair uznane za najgorsze linie lotnicze działające Wielkiej Brytanii

Wizz Air zanalazł się na ostatnim miejscu tuż za Ryanairem w rankingu linii lotniczych przeprowadzonym przez grupę konsumencką Which?.

Również linie lotnicze British Airways, niegdyś tak pewne swojej reputacji, że używały hasła „ulubione linie lotnicze świata” w swoich kampaniach reklamowych, znalazły się wśród najgorzej ocenianych przewoźników zarówno na długich, jak i krótkich trasach.

Badanie przeprowadzone przez Which?, organizację broniącą praw konsumentów w Wielkiej Brytanii, oparte na doświadczeniach podróżnych z ostatniego roku i analizie wyników z ponad 10 000 lotów, umieściło British Airways wśród pięciu najgorszych linii na krótkich trasach – poniżej wielu tanich przewoźników, takich jak easyJet, oraz wśród trzech najgorszych na długich trasach.


Kwestie punktualności i odwołań lotów były szczególnym problemem, z 3,3% lotów odwołanych w ostatniej chwili, według danych CAA.

Od 1983 do 2001 roku, BA opierało swoją reklamę na twierdzeniu, że jest „ulubionymi liniami lotniczymi świata”. Jednak od tego czasu spadło z łask.

W badaniu Which? pasażerowie oceniali linie lotnicze według siedmiu kryteriów, w tym obsługi klienta, wartości za pieniądze, komfortu siedzeń oraz jedzenia i picia.

Wynik dla klienta został obliczony na podstawie ogólnego zadowolenia i prawdopodobieństwa polecenia.


Wizz Air na ostatnim miejscu

Na ostatnim miejscu znalazł się Wizz Air, oznaczając jego drugi kolejny rok na dnie rankingu, z klientami narzekającymi na opóźnienia i słabą obsługę klienta.

Alarmująco, prawie połowa (46%) ankietowanych, którzy lecieli z Wizz Air, zgłosiła problemy z lotem, przy czym opóźnienia były szczególnie powszechnym problemem.

Węgierskie linie lotnicze otrzymały niskie oceny we wszystkich kategoriach, zdobywając tylko jedną gwiazdkę z możliwych pięciu za obsługę klienta.


Tuż przed Wizz Air znalazł się Ryanair.

Irlandzkie linie lotnicze zdobyły tylko jedną gwiazdkę za komfort siedzeń, jedzenie i picie oraz obsługę klienta.

W tej ostatniej kategorii respondenci byli szczególnie krytyczni, z klientami mówiącymy, że linia „traktuje klientów z pogardą”.

Jet2 na prowadzeniu

Tymczasem Jet2 zajął pierwsze miejsce wśród linii lotniczych na krótkie trasy po raz trzeci z rzędu.

Linia lotnicza zajęła czołowe miejsce z imponującym wynikiem dla klienta na poziomie 81%, otrzymując pełne pięć gwiazdek za obsługę klienta.


Pasażerowie Jet2 zgłaszali w dużej mierze bezproblemowe doświadczenia z lataniem, z 80% respondentów, którzy lecieli z Jet2, nie zgłaszając żadnych problemów.

Spośród tych, którzy doświadczyli opóźnienia swojego lotu, 84% stwierdziło, że personel był pomocny podczas opóźnienia.

Jet2 ma również jedną z najniższych stawek odwołań lotów w ostatniej chwili spośród wszystkich linii lotniczych w badaniu, z tylko 0,5% lotów odwołanych w ostatniej chwili, według danych CAA.

Drugie miejsce dla Norwegian i Icelandair.

Na wspólnym drugim miejscu dla lotów krótkodystansowych, z wynikiem zadowolenia klienta na poziomie 74%, znalazły się Norwegian i Icelandair.

Przewoźnicy ci awansowali odpowiednio o cztery i pięć miejsc w porównaniu z zeszłym rokiem.

Najnowsze badanie linii lotniczych przeprowadzone przez Which? pojawia się w momencie, gdy ceny biletów osiągają rekordowe poziomy, a wiele linii lotniczych odnotowuje znaczne zyski po wyzwaniach związanych z pandemią.


Według Urzędu Statystycznego średnie ceny biletów lotniczych w Wielkiej Brytanii wynosiły nawet 713 funtów zeszłego lata — a za te ceny klienci powinni oczekiwać doskonałej obsługi na każdym poziomie.

Rory Boland, redaktor Which? Travel, powiedział: „Ceny biletów lotniczych wzrosły w ostatnich latach, a absolutnym minimum, czego pasażerowie mogą oczekiwać w zamian za swoje ciężko zarobione pieniądze, jest niezawodna usługa, z przyjazną, łatwo dostępną obsługą klienta, gdy są zawiedzeni.

  • Jet2 – 81%
  • Icelandair – 74%
  • Norwegian – 74%
  • Turkish Airlines – 73%
  • Loganair – 72%
  • Swiss Air – 71%
  • Finnair – 68%
  • TAP Air Portugal – 67%
  • Aer Lingus – 66%
  • Air France – 65%
  • SAS Scandinavian Airlines – 64%


  • Aegean Airlines – 63%
  • KLM – 62%
  • EasyJet – 59%
  • TUI Airways – 59%
  • Air Malta – 58%
  • Lufthansa – 57%
  • British Airways – 56%
  • Vueling – 53%
  • Iberia – 49%
  • Ryanair – 47%
  • Wizz Air – 44%

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Młodzi ludzie w UK częściej nie pracują ze względu na zły stan zdrowia niż osoby w wieku 40 lat
 Czytaj następny artykuł:
Ryanair wydaje ostrzeżenie dla podróżnych. Ceny biletów wzrosną o 10%