Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Rodzina z Wielkiej Brytanii przegrywa 165 GBP w sporze o odprawę z Ryanair

Damian Lloyd, wraz z żoną i córką, musiał zapłacić 165 funtów za odprawę na lotnisku, co stało się przedmiotem sporu z linią lotniczą Ryanair.

Mimo że niezależny rzecznik praw pasażera orzekł na korzyść linii lotniczej, Lloyd nie żałuje podjęcia walki z Ryanair, mimo że linia lotnicza była „naprawdę niegrzeczna” w swojej komunikacji.


Ryanair zarzucił Lloydowi, że anulował odprawę swojej rodziny i nałożył opłatę za ponowną odprawę, co Lloyd zakwestionował – podaje.

Spór o odprawę

Damian Lloyd, menedżer ds. bezpieczeństwa i higieny pracy, zarezerwował 10-dniowe wakacje rodzinne na Gran Canarii w lipcu.

Był w „całkowitym szoku”, gdy karty pokładowe jego, jego żony i córki nie zostały zatwierdzone podczas skanowania na lotnisku.


Pracownik Ryanair przy stanowisku odprawy był równie zdezorientowany, ale ponieważ był to poranny lot, nie mogli zadzwonić do obsługi klienta Ryanair, aby zbadać problem, ponieważ nie była jeszcze otwarta.

Rodzinie dano wybór: czekać na otwarcie obsługi klienta i przegapić loty lub zapłacić za nowe karty pokładowe.

Zobacz też:


Wybrali drugą opcję. Lloyd powiedział, że został poinformowany, iż może „odzyskać pieniądze”, ale gdy zażądał zwrotu kosztów, Ryanair odrzucił roszczenie, informując, że anulował odprawę dzień przed lotem.

Opłaty lotnicze pod lupą

Kwestia opłat lotniczych znalazła się w centrum uwagi po tym, jak starsze małżeństwo zostało obciążone przez Ryanair opłatą w wysokości 110 funtów za wydrukowanie biletów na lotnisku.

Rory Boland, redaktor Which? Travel, skomentował: „Jest to wyraźnie niesprawiedliwe, aby obciążać klientów 165 funtami za wydrukowanie trzech kartek papieru z powodu prawdziwego błędu. Opłaty tego typu są częścią powodu, dla którego Ryanair jest regularnie oceniany jako jedna z najgorszych linii lotniczych w Wielkiej Brytanii”.


Historia Damiana Lloyda rzuca światło na praktyki niektórych linii lotniczych dotyczące opłat dodatkowych i trudności, z jakimi mogą się spotkać pasażerowie w przypadku nieprzewidzianych problemów z odprawą.

Ta sytuacja podkreśla znaczenie dokładnego przestrzegania procedur odprawy online oraz potencjalne wyzwania związane z komunikacją z liniami lotniczymi w przypadku wystąpienia problemów.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Met Office ogłasza listę miejsc w Wielkiej Brytanii, w których spadnie śnieg w weekend
 Czytaj następny artykuł:
Anglia podwyższa kary za nieobecność dzieci w szkole o 20 GBP